دسته بندی نشده

تاریخچه و نحوه عملکرد دستگاه بستنی خانگی

همانطور که تا به حال در مورد دستگاه بستنی صحبت کرده ایم و از نام آن مشخص است دستگاه بستنی ساز قابلیت تولید بستنی را دارد. شاید تا به حال در مورد دستگاه بستنی ساز خانگی شنیده باشید و در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با دستگاه بستنی خانگی آشنا کنیم و در مورد تاریخچه آن با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر در مورد بستنی ساز خانگی آشنا کنیم.
دستگاه بستنی خانگی ، دستگاهی است که برای ساخت مقدار کمی بستنی و برای مصرف شخصی مورد استفاده قرار می گیرد. نکته قابل توه این دستگاه مصرف شخصی آن می باشد و با استفاده از دستگاه بستنی خانگی خیال شما از هر لحاظ راحت خواهد بود که چه مواد و وسایلی برای ساخت بستنی استفاده شده است و می توانید میزان ضرر آن را کاهش دهید و یا برای خود بستنی رژیمی تهیه نمایید. دستگاه بستنی  با روش دستی که چرخاندن اهرم مورد نظر می باشد و یا توسط موتور برقی و به صورت اتوماتیک ، ترکیب بستنی را آماده می کند.  نتیجه کار معمولا از طریق مرحله پیش سرمایش یا با استفاده از قابلیت منجمد کردن موجود در دستگاه، سرد می شود.
دستگاه بستنی باید به طور همزمان مراحل کره گیری و سرمایش ترکیب را انجام دهد تا به ترکیب هوا دهی مناسب صورت گیرد و کریستال های یخ را در اندازه های بسیار کوچک نگه دارد. در نتیجه خوبی آن این می باشد که می توان اکثر بستنی را بلافاصله پس از آماده شدن، مصرف کرد. با این حال، ترکیباتی که حاوی موادی با نقطه انجماد بالاتر می باشند، اغلب بیشتر سرما داده می شوند تا قوام و سفت بودن خود را حفظ کند. در بعضی از دستگاه ها مانند دستگاه های ارزان قیمت خانگی، باید ترکیب به دست آمده را پس از انجام مرحله کره گیری چند دقیقه در فریزر گذاشت تا آماده شود.

تاریخچه
حوالی سال 1832 میلادی، فردی به نام آگوستوس جکسون برای ایجاد چندین دستور ساخت بستنی و هم چنین پیشرو بودن در روش های جدید آماده سازی و تزیین بستنی ، شهرت زیادی را کسب کرد.
در سال 1843 میلادی، فردی به اسم نانسی جانسون از ایالت فیلادلفیا، اولین ثبت اختراع برای دستگاه بستنی دستی در مقیاس کوچک را به دست آورد.
سپس یکی از کارآفرینان نمونه انگلستان به اسم اگنس مارشال دستگاه بستنی را ثبت اختراع کرد که می توانست در عرض 5 دقیقه بستنی را آماده کند.

با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد دستگاه بستنی با شما صحبت کنیم و اطلاعات بیشتری در مقالات آینده در اختیار شما قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقالات موجود در سایت مراجعه کنید و یا برای اطلاع از هزینه دستگاه بستنی و نحوه تهیه آن می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید. همکاران متخصص ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص دستگاه بستنی می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 6 =