خبرهای شرکت

تاریخچه ای درباره ی بستنی و دستگاه بستنی

خرید بستنی چوبی

در این مقاله تاریخچه دستگاه بستنی را باهم بررسی میکنیم.

  این روزها بستنی های زیاد و متنوعی توسط دستگاه های بستنی تولید و ساخته می شود و تقریبا در مقابل هر یک از مغازه های بستنی فروشی یک دستگاه بستنی قرار دارد که بی شک این نوع از بستنی ها طرفداران خاص خود را دارند.

 بستنی به احتمال زیاد نوع تحول یافته ی نوشیدنی های یخی در گذشته است که احتمالا در ابتدا در چین باستان رواج یافته و به دیگر مناطق جهان نفوذ کرده است.

در سال 1843 اولین دستگاه بستنی با عنوان فریزر چرخی دستی اختراع و به ثبت رسید. این اختراع شروعی بر تولید انواع دیگری از دستگاه های بستنی بود که در نهایت باعث شد تا اولین واحد صنعتی تولید بستنی در دهه 50 میلادی شروع  به فعالیت کند. در اواخر دهه ی 90 اختراع دستگاه هموژنیزه تحولی را در روند تولید دستگاه بستنی و در نهایت بستنی به وجود آورد.

دستگاه بستنی قیفی:

اختراع اولین دستگاه های سردکننده ایستاده باعث شد تا بتوان بستنی را در قالب های جداگانه ای سرد و فریز کرد و فردی ایتالیایی به نام ایتالو را بفکر واداشت تا قالب های مخصوص خود (که همان نان های قیفی است) را ارائه دهد.

 

 

تاریخچه ی ورود اولین دستگاه بستنی به ایران:

اولین دستگاه بستنی در اواخر دهه ی40 شمسی به ایران وارد شد که در آن هنگام بستنی  به همراه فالوده به مردم عرضه میشد. شرکت وارد کننده ی دستگاه بستنی، به هریک از فروشندگان بستنی که در آن زمان از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار بودند به صورت رایگان یک دستگاه بستنی هدیه داد. جالب است بدانید در آن زمان در حوزه ی بستنی و بستنی سازی اکبر مشتی یکی از افرادی بود که از خرید این نوع دستگاه بستنی ممانعت کرد. زیرا او از اولین تولید کننده های بستنی سنتی در ایران بود.

لازم به ذکر است که این مقالات در مورد دستگاه بستنی خانگی می باشند و این مطالب تنها برای اطلاعات بیشتر شما در این مورد است و این مجموعه تنها ارائه دهنده دستگاه های ساخت بستنی صنعتی می باشد.

امروزه انواع گوناگون دستگاه بستنی، با کارایی های متفاوت و در اندازه های مختلف در دو حالت صنعتی و شخصی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =